mandag 11. april 2011

Siste helgen i Østerrike!

Ja jøss, da er jammen siste helgen i Østerrike snart over og man kan begynne å pakke sakene og tenke på hjemreisen etter hvert.
Når man ser tilbake så har tiden gått ganske fort.. Selv om det enkelte ganger føltes som den stod  komplett stille. :)
Men i hvertfall, på fredag hadde vi smykkekunstutstilling. Noe son resulterte i at jeg måtte jobbe fra 10 til 22. men på den gode siden fikk jeg se masse smykker og til og med hilse på en kjent smykke kunstner fra Japan, Mari Isikawa. Hau har en kolleksjon av smykker inspirert av natur, og er veldig flink! :)
På lørdag morgen var jeg oppe ganske tidlig og tok toget til Wien, Østerrikes hovedstad. Der var jeg sammen med Nina og besøkte Schloss Schönbrunn og dyreparken. Så var vi en tur i gamle delen av byen og så Stephansdom (kirke) som de for tiden restaurerer på utsiden så bildene ble ikke som forventet.. men det duger :)
Tiden løp litt fra oss på lørdag, så jeg fikk ikke sett i nærheten av alt jeg hadde lyst til å se, men så er det jo begrenset hva du kan se av en by på en dag.. Så man får vel ta seg en ferietur til Østerrike en annen gang og virkelig være turist :)
Søndagen har gått mye i avslapping, litt vasking og pakking, og til uka jobber jeg til onsdag, da er det planlagt avskjeds middag med kollegene på restaurant og torsdagen går vel med til pakking og vasking og farvel med folk man har blitt kjent med, jobbet med og bod hos.
Det var det fra meg. Kommer nok en siste blogg senere i uka :)
Nyt bildene =)

Marked på torget i Wien






















Schloss Scönbrunn


Stooore påske egg

Legg til bildetekst






Neptun fontenen i schönbrunn parken


Tiergarten - Dyrepark










Her sitter faktisk en ape og renser pelsen til en bukk!!






































































































































































































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar