mandag 4. april 2011

Trikkeskinner og skrubbsår!

Da var det på tide med litt blogg igjen! :)
Ikke alltid like lett å hente den frem..
Jeg har fått lekt litt turist i det siste, tok en skikkelig fotorunde i byen i helgen, og tok bilder av våren/sommeren!
Herlig vær i helgen, over 20 grader, sol og varm vind! Kunne ikke vært bedre!

Jeg har da dratt med meg stakkars Nina rundt hele byen for å vise meg hvor ting er som jeg ikke har sett enda, hun hadde nok ikke så alt for mye imot det, men hadde da en betingelse.
Sykle!..
Og Graz er jo selvfølgelig en by med gode buss og trikkeforbindelser. Så omtrent det første jeg gjorde etter å ha satt meg på sykkelen var jo å kjøre dekket rett nedi ett trikkespor og tryne med stil! Gikk jo bra, men fikk litt vondt i kneet. :D
Resten av sykkelturen var herlig! Det er nemlig gode sykkelstier i Graz også!

Så har jeg vært på Østerriksk kino for første gang, hver fredag har de nemlig noe som heter midnight movie, koster 5€ og da får du med godteri for samme pris. Veldig greit.
Filmen er jo selvfølgelig ikke noe A-film med kjente skuespillere, men det var da morsomt! Spesielt siden filmene er dubbet, og de hadde fjernet all lyd bortsett fra snakkingen, så når de lukket bil dører eller satte fra seg ting, som f.eks. kaffekopp på bordet laget den ikke lyd..
Utrolig teit :P

Ellers har uken min gått i forberedelser for kunstutstilling som vi hadde den 30.mars.
Mye styr rundt sånne.. Og selvfølgelig da litt planlegging for de siste dagene i Graz. Som f.eks. å kjøpe ny koffert, siden min ble ødelagt av flyselskapet når jeg kom hit...


Vel det var det, for denne gang.
Og her er ett par bilder fra uken og helgen!
Snakkes! :)
















Kunsthaus








Rathaus





Rathaus




Jakominiplatz

Jakominiplatz


Opernhaus


Store gullfisker fritt i naturen




Botanisk hage





Gamle drivhuset i botanisk hage

Nye drivhuset









Mariatrost


Mariatrost

Mariatrost

Mariatrost

Mariatrost







Confessions?







Bakside Mariatrost

Kirkegård

Utsikt fra kirka

Utsikt




Dvergdører

Legg merke til musehullet i døren!





P.S. Det går an å klikke på bildene for større bilder ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar