mandag 24. januar 2011

Budapest :)

Da var helgen omme, og som nevnt i forrige innlegg så dro jeg og guttene til Budapest på fredag etter skolen. Bilturen tok ca fire og en halv time, etter kartstudering og pes ankom vi Budapest om kvelden fredag, og fant ikke mye mer nyttige ting å gjøre enn å spise og gå å legge seg :)
Og så må det jo nevnes at vi var fryktelig heldig med rom i Budapest også! 110 euro for en leilighet i to netter! Røverkjøp! :) Og standarden var ikke å klage på! Midt i sentrum!!! :D
Lørdagen tuslet vi rundt i den store byen med bare 1.7 million innbyggere, og tok litt bilder av arkitektur, noe som er ganske annerledes fra i Norge!

Vi gikk også ut på en av de mange broene som krysser Donau, elven som renner gjennom byen.
Elisabeth-broen vi gikk ut på. Bilde lånt fra nettet.
Før det bar tilbake på "hotellet" spiste vi middag på Astoria en finere restaurant, og
senere på Lørdagen shoppet jeg og Ørjan litt klær!
Btw. så er Ungarn latterlig billig! :) alle priser deles på 30! kjøpte meg en strikkegenser for 2999 forinter, som er 99.96Kr... I Norge måtte jeg hvertfall betalt 199,- om ikke mer.. på salg!!
STOR FORNØYD!
Så det er mulig det blir en tur til nedover til Ungarn igjen etter at jeg kommer hjem! ;)
Søndagen gjorde vi ikke spesiellt mye, siden utsjekking var kl 11:00 var det tidlig opp å pakke.
Vi hadde tidenes mest usunne frokost på Burger King før vi hentet bilen i P-huset og kjørte den ca 4.5 timer lange turen hjem til Graz.
Bildet er lånt fra nettet
Søndag kveld spiste jeg middag med vertsfamilien min, Daniela laget wienerschnitzel og äpfelstrüdel til meg, det var kjempe godt! :)

Mandags morgen våknet jeg med en kjempe forkjølelse, uggent!
Men dro på skolen for det, så flink som jeg er.. haha! Og stakkars lærerinnen vår stod å kokte te med honning og styret og ordnet. Hun er et skjønt menneske! :) Og ufattelig flink til å lære bort..
Etter skolen gikk dagen min for det meste i å sove og drikke mer te.. Jeg SKAL bli frisk til torsdag! for da er det Innsbruck som skal besøkes! :)


Tschüs!

2 kommentarer:

  1. Nå håper jeg du er frisk, og at turen til Innsbruck gikk bra. Læreren deres høres ut til å være både dyktig og hyggelig, bra!

    Vi ses om ikke så lenge.

    hilsen Pål

    SvarSlett
  2. Hæ elsku Lísan mín, rosalega gaman hjá þér.
    Frábært haltu áfram að njóta tímans hann líður alltof hratt. Kveðjur frá afa í Noregi

    SvarSlett