tirsdag 11. januar 2011

Første inntrykk!


Første inntrykk.

7-1-2011
Vel, for det første så har det vært en laaang og slitsom reise..
To timer og femten minutter fly, til sammen mer enn tre timer med tog, og da tre forskjellige tog..
Når har jeg endelig kommet frem til leiligheten jeg skal bo i. Den er ganske liten og men ser ut som den skal funke! Dessuten har jeg jo ikke tenkt til å tilbringe alt for mye tid i den heller  :P
Driver for øyenblikket å pakker litt ut.. selv om jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg.. alt er så nytt J
Jo, så kan jeg jo si litt om hva inntrykket av folket er hittil da.
Og det var vel som jeg trodde egentlig.. De er veldig hyggelige, og rolige.. synes ikke folk her stresser like mye rundt som i Norge..
Så er de ikke så innadvendte heller, noe jeg synes er veldig fint.

Siden jeg ikke har hatt internett og ikke har vært noe særlig i leiligheten så har det ikke blitt så mye blogging, men her er en liten oppsummering av de siste dagene:

Fredag  7.januar
Ankom Graz, pakket ut og spiste middag med ”værts familien” som er utrolig hyggelige folk! Veldig greie og gjestfrie! J

Lørdag. 8.januar
Skaffet Østerrikske telefoner, drakk kaffe med Maria på det utrolig fine kjøpesenteret i byen! Planla litt utflukter og diverse. Gikk meg bort i byen med Ørjan og Hans Kristian! :D utforsket trikke og buss mulighetene i Graz, og etter litt knot fant vi riktige trikkelinjer og busser som gikk i riktig retning (:

Søndag. 9.januar
Satt i leiligheten til Ørjan og Hans Kristian og nissa hele dagen… haha! Alt er ganske greit stengt på søndager i Graz, så ble ikke mye å finne på den dagen, annet enn å planlegge litt utflukter.

Mandag. 10.januar
Var på shopping med gutta :D haha! Har aldri gått meg så vill på ett kjøpesenter sånn noen gang tror jeg, bare sportsbutikken var 4 etasjer! Og om vi loka…
Senere bestemte vi oss for å lage litt middag i leiligheten hos guttene, og etter en times tid med  kokkelering hadde jeg og Ørjan mekka sammen den middagen, som bestod av kyllingfilét surret i parmaskinke og hjemmelaget saus som smakte helt himmelsk! Men Hans Kristian var visst ikke helt enig og helte heller sausen på gulvet! J så vi måtte lage ny, men en god latter fikk vi i hvert fall uansett!

Tirsdag. 11.januar
I dag har vi vært og møtt Håkon, som ankom Graz i går kveld. Vi har vist han litt rundt i byen, men han har fortsatt mye å se. Det har vi vel egentlig alle sammen. Etterpå skal vi hjem til Maria og spise middag alle fire, skal bli godt å få litt mat i kroppen..

Og det var vel det.


Prekast! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar