søndag 13. februar 2011

Vannblemmer og Træl!

Hei hopp!

Da har jeg jobbet i en uke allerede! Liker meg veldig godt :)
Siste uken har vært mye hardt arbeid mot slutten.. Jeg har reparert noen smykker, så har jeg og Nina (den Østerrikske lærlingen) trukket messing tråd og forberedt neste oppgave.
Vi skal nemlig lage kjeder i messing. Av forskjellige øsken som senere skal forgylles og selges i Wien.
Så de siste dagene har vi valset og trukket tråd fra ca 5-6mm. ned til 2-1mm. Og selvfølgelig masse gløding og strev der i mellom.. :) Derav tittelen.. Fikk noen vannblemmer og træl av all valsingen, men ikke noe ett plaster ikke kan fikse!
Øsken

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med arbeidsoppgaver, og kolleger! Trives veldig godt, selv om jeg har en del tilpassinger å gjøre. De har en del annerledes fremgangsmetoder, verktøy og materialer her. Men det er ikke noe store forandringer.. Så det skal nok gå veldig bra!
Den største forandringen er vel arbeidstidene. Fra 9 til 18. Men synes det er greit foreløpig :)

Det var det jeg hadde for i dag! :)
Om dere har noen spørsmål så er det bare å spørre!

Tschüss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar